مانکن های تعاملی

 شرکت آدیداس در زمینه‌ی ویترین فروشگاهی به نوآوری جالبی دست زده است: این نوآوری شامل دیوار لمسیِ خاصی با قابلیت برهم‌کنش Interactive است، و این به مشتری‌هایی که از این ویترین دیدن می‌کنند این امکان را می‌دهد که هم به مجموعه محصولات موجود و جدید فروشگاه آدیداس دسترسی داشته باشند و هم با مانکن‌های فروشگاه سروکله بزنند و آخر سر، کالای مورد پسندشان را خریداری کنند!

این مانکن‌های ویترینی چه هستند؟

آدیداس در یکی از فروشگاه‌های اصلی خود در نورِمبِرگ، از نمونه‌ی آزمایشیِ نوع جدیدی از خرید ویترینی پرده‌برداری کرد. در این فروشگاه، مشتریان می‌توانستند از طریق لمس صفحه‌ی لمسیِ دوسویه‌ای، با محصولاتِ برند ارتباط متقابل برقرار کنند. به این ترتیب، مشتری‌ها به شکلی متفاوت به چالش کشیده شدند: به‌جای این‌که مشتری‌ها فقط به محصولات نگاه کنند، آدیداس با این نوآوری باعث شد که مشتری‌ها به گونه‌ای متفاوت با محصولات ارتباط برقرار کنند، هم در ساعاتی که فروشگاه باز بود و هم در ساعات تعطیلیِ فروشگاه. در این فناوری، این مشتری است که تصمیم می‌گیرد که مدل یا مانکن فروشگاه چه لباسی را بپوشد و به نمایش بگذارد، مشتری انتخاب می‌کند که با کدام ابزار و برنامه‌ی ویترین کار کند، یا تلفن‌اش را به ویترین متصل کند یا نه، محصولات را با کسی شِر Share کند یا خریداری کند.

این فناوری چگونه کار می‌کند؟

هر کسی می‌تواند با این ابزار (اپلیکِیشن) کار کند و این از طریق لمس نقاط خاصی از صفحه‌ی ویترین امکان‌پذیر است. از این طریق، مشتری می‌تواند به مدل یا مانکن مورد نظر بگوید که کدام محصول را به تن کند و آن را با تمام جزئیات برای مشتری که در مقابل ویترین ایستاده توضیح دهد و لباس مورد نظر را به صورت‌های مختلف بپوشد و به شناخت مشتری از محصول کمک کند. این مانکن‌ها در اندازه‌ی واقعی یک انسان هستند و می‌توانند مثل یک مخاطب سخن‌گو با مشتری تعامل داشته باشند. مشتری‌ها می‌توانند تلفن‌های هوشمند خود را به این اپلیکِیشن متصل کنند و محصول مورد نظرشان را سفارش دهند با بخرند. مشتری پس از اولین استفاده از کد URL، صاحب سبد خرید شخصیِ مختص به خودش می‌شود و پس از آن، هر خرید دیگری که انجام دهد، تنها با وارد کردن یک پین‌کُد Pincode همه چیز انجام می‌گیرد. به این ترتیب، هر کدام از محصولات که روی صفحه‌ی تلفن همراه مشتری ظاهر شود، مشتری به‌راحتی می‌تواند آن را بخرد، ویرایش کند، تغییر دهد، شِر کند یا ایمیل کند.

شرکت آدیداس قصد دارد با این فناوری، و با توجه به اهمیتِ روزافزون شخصی‌سازی Personalization و مجازی‌سازی Virtualization، مسیر تازه‌ای را در مقابل تعامل دوسویه با مشتری‌هایش باز کند.

منبع :ریتیل ایران